Przejdź do głównej zawartości

De amint rámutatnak

 Az 1976-os diktatúra beköszöntével Paolettit Buenos Airesben találta meg, míg a család (felesége és hat gyermeke) és az újságiroda La Rioja-ban maradt, amelyet a katonaság lerohant és tagjait őrizetbe vette.

Miután az elnyomás első évét bujkálva élte át, a Paoletti családnak sikerült száműzetésbe vonulnia Madridba, ahol Tito aktív tagja volt az Argentin Emberi Jogi Bizottságnak.

A La Rioja börtönökben a katonaság felajánlotta, hogy életben tartják az elfogott szövetkezeti tagokat. De cserébe le kellett mondaniuk róla, és alá kellett írniuk az "egy életre szóló újságírás gyakorlására való hajlandóságot". A foglyok aláírták, és a felmondások mellett megjelent egy hamis Tito Paoletti rubrika.

A Copegraf igazgatótanácsa 1983 közepéig halasztotta a lemondások kezelését, a demokratikus visszatérés előtt. És nemcsak érvényesnek tartották, hanem szolgálatelhagyással vádolták azokat, akik az eluralkodott terrortól rács mögé írattak alá, vagy az országon kívül tartózkodtak.


Wpisy

Strony

Wpisy

Strony

Wpisy

Strony

Wpisy

Strony

Wpisy

Strony

Wpisy

Strony

Wpisy

Strony

Wpisy

Strony

Wpisy

 

Strony

Wpisy

 

Strony

Wpisy

Strony

Wpisy

Strony

A hír megmozgatta a Buenos Aires-i sajtót: a Clarín, a La Nación, a Página/12 és az Ámbito Financiero a nemzetközi közösség, valamint az újságírói és emberi jogi szervezetek elutasítását tűzte ki célul.

"Az Al Jazeera lánc három újságíróját börtönbüntetésre ítélték Egyiptomban" - emelte ki az első a 23. oldalon, ahol megjegyezte, hogy "az Al Jazeera újságíróinak üldözése annak a ténynek köszönhető, hogy az egyiptomi hatalom új hadserege úgy véli, hogy az emír Katar, amelyhez a lánc tartozik, támogatja ezt a csoportot abban az országban."

A Sábana című újság közzétette „Három egyiptomi Al Jazeera újságíró ellen vitatott ítéletét”, amelyben kijelentette, hogy az ítélet „világméretű felfordulást keltett”, és fenntartja, hogy a tévécsatorna „tisztességtelennek minősítette az ítéletet”.

Ezenkívül fenntartotta, hogy Ausztrália kijelentette, hogy „megdöbbent” az ítélet miatt, míg Hollandia „konzultációra hívta egyiptomi nagykövetét, és kijelentette, hogy egy másik elítélt, Rena Netjes holland újságíró, aki Egyiptomon kívül tartózkodik, nem volt joga a „tisztességes eljáráshoz”, és bejelentették, hogy felveszik az ügyet az Európai Unióval”.

A Página/12 „Erős ítéletek” címszó alatt kifejtette, hogy Netjes „elmenekült Egyiptomból, mielőtt a hatóságok azonosították volna”.

Másrészt hangsúlyozta, hogy az Al Jazeera angol nyelvű újságíróit "azzal vádolták, hogy félrevezető televíziós riportokat gyártanak, amelyek "az állam összeomlását vetítik előre", hogy előmozdítsák az országot egy évig irányító Muszlim Testvériség napirendjét. , tavaly júliusig, de most terrorista szervezetté nyilvánították”.

Hasonlóképpen Ámbito az "Egyiptomot megtagadják, amiért három újságírót börtönbe küldött" című írásában megjegyezte a világ különböző vezetőinek álláspontját, és megjegyezte, hogy a Riporterek Határok Nélkül "az ítéleteket az egyiptomi rezsim egyre totalitáriusabb jellegének jeleként írta le". .

best europe newspapers list

The best newspapers in Europe

Top 100 Newspapers in Europe

European Newspapers Online

A hír 2013. május 7-én jelent meg. Américo Balbuena, egy állítólagos újságíró, aki 11 évig a Rodolfo Walsh hírügynökséghez tartozott, valójában „beszivárgó” rendőr volt, és elérhetővé vált.

A "bűnözés nyomozása" által kezdeményezett bírósági ügy Sergio Torres szövetségi bíró irányítása alatt állt, és Perfil szombati szavai szerint "késik".

A reggeli lap Aurelio Tomas aláírásával és „Késések az újságírónak kiadó kém ügyében” címmel hangsúlyozta, hogy „késések vannak a Szövetségi Rendőrség Tájékoztató Hadtesténél lefoglalt számítógépes anyagokra vonatkozó szakértői jelentésekben. , ahol az ügynök dolgozott.

Kifejtette, tavaly május 22-én razzia volt a fent említett holttestnél, amelynek során "többek között számítógépeket és Balbuena aktáját rabolták el".

És hangsúlyozta, hogy a panaszos ügyvédek azt mondták az újságnak, hogy "a késések a költségvetés hiánya miatt következnek be".

Másrészt Perfil megjegyezte, hogy a Nuevo Encuentro Marcelo Saín Buenos Aires-i helyettese "Myriam Bregman ügyvéd kezdeményezésére kulcsfontosságú tanúvallomást nyújtott be annak megértéséhez, hogyan működik a Balbuena által felállított titkosszolgálat".

Ezzel összefüggésben hozzátette: "biztonsági kérdések szakértőjeként és a Repülőtéri Biztonsági Rendőrség (PSA) egykori irányítójaként kifejtette, hogy ez az egység "kizárólag rendőri felettesek által elrendelt titkosszolgálati feladatokat" lát el, és nem tölt be bűnügyi nyomozási feladatokat.

A Página/12 borítója elválaszthatatlanul lehet a nap fotója, rajza, montázsa.

De Pérez nem annyira szereti a montázsokat. „Tulajdonképpen a rendező felhív egy bizonyos időpontban, vagy én felhívom, és megkérdezem, mihez kezdünk. Tegyük fel, hogy Moyano sztrájkja volt. És azt mondja: „Felejtsd el, kezdjük Daniel Paz rajzával”. Vagy: „keress nekem egy kamionost és Moyanót, hogy fel tudjuk szerelni az arcot”. És keresem azokat a fotókat, amelyek meg tudják komponálni. Nem én csinálom az összeszerelést. Egy tervező csinálja. Nem mintha ellene lennék, ha jó az ötlet, akkor nem baj, Páginának voltak olyan produkciói, amik bejárták a világot: például a csíkos öltönyös Videla. De én klasszikus fotóriporter vagyok, és azt hiszem, jobb lenne egy fotó az aznap történtekről. Ha van egy zseniális montázs, finom, vagy egy fantasztikus rajz Daniel Paztól, rendben. Ez a fedőink rugalmassága. De szeretem a fotókat, ami nem jelenti azt, hogy minden alkalommal dührohamot kapok, amikor Tiffenberg három képet kér szerkesztésre. Megkeresem a három legjobb fotót, amit találok, megszerkesztem, és kész a montázs”.

Mit kérnek ma a Página/12 fotósoktól?

best asia newspapers list

Top 100 Newspapers in africa

africa Newspapers Online

Directory of america newspapers

Top 100 Newspapers in australia

asia Newspapers Online

Directory of africa newspapers

„A műszaki minőség mindenekelőtt. Ez látszik a kompozíción, a keretezésen, az exponáláson, a fény hőmérsékletének mérésén, sok mindenben. De ugyanakkor van egy történet, hogy a szemlélő megérti, mi történhet, és ez tükröződik, hogy van testbeszéd az emberekben. És a fény, ami a legfontosabb dolog, az eszköz. Hogy jól használható és jól látható, jól használható. Legyen információ” – válaszolja Pérez.

„Egy kiegyensúlyozott, szilárd fotósnak képesnek kell lennie arra, hogy egy sajtótájékoztatót két tekercsben, körülbelül 70-80 fotóban lebonyolítson, kivéve persze, ha valaki felemel egy széket és szétveri valaki más fején, ami mindent megnövel. . Cristina színdarabba látogat – megérkezik, színpad, emberek köszöntése, busz, további köszöntések – kb 250-350 fotó van” – számol Adrián tudálékosan.

„Néha a munkának átgondoltabbnak kell lennie. A digitális berendezések megjelenése eleinte fordított csúcsot hozott a minőségi kérdésekben, mígnem a fotós megszokta, hogyan reagálnak a fényképezőgépek. De most ez kiegyenlíti azt a jó hasznot, amelyet a fotósok a filmből éltek ki” – összegzi.

a kép mögött

Minden újságnak megvannak a sajátosságai, ez világos.

De vannak olyan munkasémák, amelyek minden esetben többé-kevésbé hasonló módon működnek. Például: a fotósok a szerkesztői értekezletek részei, ahol, mint mindegyik, „eladják” a képi szinten szaftosabb borítótémákat.

De amint rámutatnak, az újságírók néha úgy tűnik, nincsenek tisztában azzal, mit jelent kimenni és képet alkotni. „A szövegben bármit elmondhatsz, a fénykép elkészítéséhez ott kell lenned, amikor az események megtörténnek” – magyarázza Gutiérrez. „Ezért az a legrosszabb, ha nincs hír. A szekcióvezetők továbbra is javasolják a témáikat, de fotósként néha semmink sincs. Itt kezdődik az odüsszea."

„Mit csináljak azokon a találkozókon? – csodálkozik Pérez. Hallgatom, azt hiszem, dühöngök, amikor a politikai szerkesztő ilyesmiket indít el: „Az a dolgunk, hogy Cristina hálóingben és papucsban kel át a Plaza de Mayón”. És akkor megkérdezem: „Ez egy időn belül meg fog történni”. – Nem – feleli. Már délután háromkor volt. „És a fényképezési kérés?” – mondom. "Nem számít, ott van a Télamból."

Újabb változás: az újságfotósok egyre gyakrabban dolgoznak pendrive-okkal és laptopokkal, így azonnal küldhetnek anyagot. „Korábban inkább a zárás közeli jegyzetekkel, vagy különleges lefedettségben volt. De most, az interneten, egész nap a mobileszközökkel vagyunk” – magyarázza Alonso.

A legrosszabb fényképezés, a legunalmasabb, amit senki sem akar csinálni?

Itt is mindenki egyetértett: a sajtótájékoztatókon. „Ezek nem mások, mint egy színrevitel” – elmélkedik Pérez. A fotós pedig szereti lefotózni a történéseket”. Ott lenni: ahol a hírek születnek.

képek emblémák

(maguk a megkérdezett fotósok választották)

2014. április 11. Egy nappal az általános sztrájk után ez volt a La Nación címlapfotója, a következő címmel: „A kirchnerizmus elleni legnagyobb sztrájk szinte az egész országot megbénította”. Szerző: Mariana Araujo.

"Ez egy olyan kép, amely nagyon jól kifejezi azt a stílust, amit keresünk, megörökítő fotók, amelyek nem olyan lineárisak, amelyek egy kifinomultabb olvasónak szólnak" - definiálja Fernando Gutiérrez, a La Nación főszerkesztője.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Amikor hivatalba lépett

 2014. március 13. Amado Boudou alelnök Sudokuzik Jorge Capitanich kiállításán. Szerző: Nestor Sieira (Clarin). „A Szenátusban aznap történtekkel összefüggésben a leglédúsabb az volt, amit Capitanich mondott, egyértelműen. De ez a kép mindent megtört, és az újság címlapja volt. Egy ilyen fotót nem lehet prézni sokkal nagyobb reggeli híradója van. Oldalról oldalra „A digitális korszak port kavart. Mint amikor karaván van, szétszóródik a föld, és aki a végén megy, az nem látja tisztán a tájat. Számomra úgy tűnik, hogy a fotóriporter a nagy zűrzavar időszakát éli. Az előadó Pérez Adrián, a Página/12 fényképészeti vezetője. best asia newspapers list Top 100 Newspapers in africa africa Newspapers Online Directory of america newspapers Top 100 Newspapers in australia asia Newspapers Online Directory of africa newspapers „A Página nem tesz előrelépést a fotózás terén abban az értelemben, hogy a szerkesztők saját fényképezőgépükkel járnak, hogy semmiért. De elköveti azt a bűnt, hogy alábecsüli

Gazeta wtorkowa

  , co sie przez nie swieci jak przez sito.Lecz dalsza sprzeczke przerwal podrożny wojak, ktory rzekl: -Pewnie, że w Krakowie ostane, bom slyszal o gonitwach i rad w szrankach sily mojej poprobuje - a i ten moj bratanek także, ktory choc mlody jest i golowas, niejeden już pancerz widzial na ziemi. Goscie spojrzeli na mlodzienca, ktory usmiechnal sie wesolo i zalożywszy rekoma dlugie wlosy za uszy podniosl nastepnie do ust naczynie z piwem. Stary zas rycerz dodal: -Wreszcie, chocbysmy chcieli wracac, to nie mamy dokad. -Jakże to? - zapytal jeden ze szlachty. - Skad jestescie i jako was zowia? -Ja zowie sie Macko z Bogdanca, a ten tu wyrostek, syn mego rodzonego, wola sie Zbyszko. Herbu jestesmy Tepa Podkowa, a zawolania Grady! -Gdzieże jest wasz Bogdaniec? -Ba! lepiej pytajcie, panie bracie, gdzie byl, bo go już nie ma. Hej, jeszcze za czasow wojny Grzymalitczykow z Naleczami spalili nam do cna nas Bogdaniec, tak że jeno dom stary ostal, a co bylo, pobrali, slużebni zasie uciekli. Zosta